מהו הפתרון לחולדות היעיל ביותר?

חולדה בבית היא לא רק דבר מה שעלול לעורר בנו חלחלה, והיא טומנת בחובה סיכונים תברואתיים ראשונים במעלה.

חולדות עלולות לשאת מחלות דוגמת לפטוספירוזיס וסלמונלוזיס העלולות לעבור לבני אדם באמצעות מגע עם שתן החולדה, צואתה או אפילו רוק. מחלות אלו עלולות להוביל לתסמינים קשים ואף למקרים מסכני חיים.

חולדות אינן רק מהוות סכנה בריאותית אלא סכנה רכושית, תוך שהן גורמות נזקים משמעותיים לרכוש. הן ידועות לשמצה ביכולתן לכרסם עץ, פלסטיק, חיווטי חשמל ולמעשה – אין כמעט דבר העומד בדרכה של החולדה.

איננו יודעים מתי החולדה תטייל לנו ברחבי הבית, והיא עלולה לזהם משטחי מזון ולהוביל לזיהומים משמעותיים.

אם לא די בכך, הימצאותה של חולדה עלולה לגרום לחלק מדיירי הבית לפתח אלרגיות הנובעות מקשקשי החולדה, פרוותה וצואתה.

כל אלו מחייבים נקיטת אמצעים יזומים להדברת החולדה מוקדם ככל הניתן, ועל כך נעמוד במאמר הבא.

מהו הפתרון לחולדות היעיל ביותר?

הפתרונות היעילים ביותר נגד חולדות

חשוב לציין כי חולדות ניתן ללכוד ולהדביר באופן עצמאי, ועם זאת לעתים קרובות ההיעזרות בשירותיה של חברת הדברות יאפשרו לכם להשיג את התוצאות הרצויות במהירות רבה יותר, תוך נקיטת צעדים אסטרטגיים המבינים את מאפייני החולדה.

1. הצבת מלכודות

במלכודות נגד חולדות תוכלו להשתמש בשיטת עשה זאת בעצמך ולרכוש אותן בחנויות דברי הבית השונות שקיימות בשוק, או לחילופין במלכודות המסופקות על-ידי חברת הדברות.

היתרון הגלום בעבודה עם מדביר המתמחה בתחום הוא ביכולת להחליט היכן להטמין את המלכודת ובעיקר באזורים אסטרטגיים בהם תהיה לחולדות נטייה להסתובב.

ניתן להשתמש בפתיון כגון חמאת בוטנים, פירות יבשים וכיוצא בכך.

את המלכודות מומלץ להציב בפינות הבית, באזורי מסתור חשוכים בהם החולדות נוטות להישאר במהלך היום ובסמוך לקו הקיר דוגמת הקיר לצד המזנון של הטלוויזיה בסלון.

2. שימוש ברעל

עד כמה שמדובר בשיטה שאיננה אהובה על חובבי החיות, הרי שלעתים אין הרבה ברירות אחרות, ונזכיר כי חולדה מהווה סכנה בריאותית משמעותית.

ניתן להשתמש בקוטלי מכרסמים, תוך נקיטת צעדי זהירות כאשר מדובר בבית בו ישנם ילדים או שישנן חיות מחמד המתרוצצות סביב.

חשוב לציין כי השימוש ברעל מחייב משנה זהירות ועלינו להבין כי כל שימוש לא נכון ולא זהיר, עלול לחשוף את יתר הדיירים לסכנה משמעותית.

לצורך הטמנת רעלים עליכם לשכור מדביר.

3. איטום נקודות מסתור

חולדות יכולות להידחק דרך פתחים קטנים מאוד, וסדקים וחורים בקירות או ברצפות, יכולים בהחלט להוות 'כרטיס כניסה' עבור החולדות המבקשות להתארח בביתנו (ולהפוך לדיירים לכל דבר ועניין).

זוהי המלצה שיותר נכונה כצעד מניעתי, והיא לא תגרום לחולדות הנוכחיות שבבית לנוס על נפשן.

4. מכשור אקוסטי

שיטה הומאנית אך יקרה ולרוב איננה נמצאת בשימוש כיוון שאיננו יודעים לנחש בדיוק את מיקומה של החולדה.

מכשירים אולטרסוניים אלו דוחים את המכרסמים על-ידי פליטת צלילים בתדרים גבוהים שאינם מפריעים לבני אדם.

יעילותם יש לציין נתונה במחלוקת. יש שמעידים כי זהו פתרון לחולדות יעיל וטוב, אך יש שאומרים שלא. זאת בשונה מיתר השיטות שצוינו שאכן מביאות את הפתרון הדרש.

האם יש שיטות ירוקות להדברת חולדות?

חלק מן הלקוחות הפונים אלינו אינם ממהרים לפסוק שהם מעוניינים להדביר את החולדה, ומבקשים לדעת אם ישנם פתרונות נעימים יותר, ירוקים יותר ושאינם מזיקים לחולדה עצמה.

ישנם פתרונות שכאלו, אך נציין כי חולדה היא סכנה תברואתית ושכן מומלץ לפעול מהר. עם זאת, אנו רושמים את הדברים שלהלן כמידע כללי. 

1. דוחים טבעיים נגד חולדות

ריחות מסוימים אינם נעימים לחולדות ויכולים להוות פתרון ירוק להרחקת חולדות באופן מהיר.

שמן מנטה, ושמן אקליפטוס ידועים ביכולת שלהם לדחות את החולדות באופן טבעי.

הניחו כדורי צמר ספוגים בשמנים אלו סביב נקודות כניסה או אזורים שבהם החולדות פעילות, והדבר יכול לסייע להרחיק אותן ולשכנע אותן לחפש אחר בית חדש.

2. שמירה קפדנית על ניקיון

היגיינה קפדנית והרמטית. חולדות, מכרסמים ומזיקים בכללותם, כולם נמשכים בסופו של יום למזון. הם מבקשים למצוא לעצמם מקום מחייה, וככל הנראה שענינו להם על הקריטריונים הבסיסיים הנדרשים.

לשם כך אנחנו ממליצים לאחסן את המזון במיכלים אטומים בלבד, לנקות כל שאריות מזון באשר הן, לסגור את הפחים היטב, ולהשליך את הזבל מדי יום אל פח האשפה החיצוני.

ייתכן והחולדות יבקשו למצוא לעצמן מקום מחייה חדש לאור העובדה שהן יחפשו אחר מזון.

מתי כדאי להזמין מדביר חולדות?

בסופו של דבר, פתרון לחולדות לרוב יינתן רק על-ידי מדביר כיוון שהדבר מצריך מענה מידי.

אנו בעכבר והג'וק מתמחים במתן פתרונות נגד חולדות עם שיטות המתבססות על פיזור רעלים. אנו אומרים זאת מראש כיוון שעבור חלק מן הלקוחות אין הדבר מתקבל. לעתים פשוט אין ברירה אחרת.

אנו מזמינים אתכם להתייעץ עמנו בנושא זה נשמח להשיב על כל שאלה.

אודות

שמי אהוד שירי, הבעלים של העכבר והג'וק, מדביר מוסמך (להלן רישיוני) ובעל ניסיון רב בהדברת חולדות ומכרסמים בכללותם.

השירות ניתן בזמינות גבוהה בכל אזור המרכז, השרון והשפלה. אזורים מרוחקים יותר גם יכולים לקבל מטעמי שירות, אך אשמח גם להפנות אתכם לקולגות הסמוכים יותר לאזור מגוריכם ושיכולים לספק פתרון מידי.

דיברנו על:

עוד באותו הנושא

דילוג לתוכן