מתי משתמשים בריסוס נגד עכברים וחולדות?

התמודדות עם עכברים וחולדות עלולה להוות לא רק מטרד משמעותי או גורם מעורר בהלה, אלא בעיקר סוגיה תברואתית ובריאותית במעלה הראשונה.

חולדות ועכברים פולשים לבתים פרטיים, משרדים, מבנים מסחריים ודירות משותפות. המכנה המשותף הוא שהמכרסמים מחפשים אחר אזור מחייה נוח הכולל אזורי מחסה טובים ויעילים וכמובן שאריות מזון.

האתגר הרב הטמון בהדברת מכרסמים הוא בכך שצריך לאתר את הנקודות האסטרטגיות בהן המכרסמים נוטים להתגורר. אולם ברגע שהנקודות החשובות מאותרות בסריקה המתבצעת על-ידי מדביר, הרי שמתחילים לנקוט בשיטות הדברה יעילות וביניהן שימוש בריסוס נגד מכרסמים.

מדוע עושים זאת? והאם תמיד נשתמש בכך? התשובה כמובן איננה שחור ולבן, אך אוכל לספר לכם שלרוב כן נשתמש בריסוס כדי להגיע לאזורים מאתגרים ובלתי נגישים.

מתי משתמשים בריסוס נגד עכברים וחולדות?

מתי נהוג להשתמש בספריי נגד עכברים וחולדות?

חשוב לציין שגם מבחינת התרסיסים לעכברים וחולדות הרי שישנם חומרים שונים בהם נבחר להשתמש.

המרכיבים הרעילים ייבחרו בהתאם לנסיבות של המקום (האם ישנם ילדים או חיות מחמד וחלילה לא נרצה לחשוף אותם לחומרים שיישארו במבנה לאחר מכן), תמיסות מרוכזות יותר או פחות באמצעות דילול במים, וכן חומרים פעילים ירוקים כמו שמן מנטה אשר יכולים לדחות את המכרסמים ולהרחיקם.

להלן הקריטריונים שיובילו אותנו להחלטה להשתמש בריסוס נגד חולדות ועכברים:

1. קצב התרבות מהיר

השאלה המרכזית היא – באיזה מצב תפסנו את העכברים ו/או החולדות? האם הם אותרו לראשונה ביחידים בודדים? או שאולי הם כבר התרבו?

במידה ומדובר בקצב התרבות מהיר, הרי שעלינו 'להדביק את הפער' ולערוך ריסוס שיאפשר לנו לתת מכת מחץ מהירה ולדלל במהירות האפשרית את אוכלוסיית המכרסמים.

2. אזורים בלתי נגישים

תרסיסים נגד עכברים וחולדות יעילים ושימושיים במיוחד באזורים בהם שיטות ההדברה האחרות כגון מלכודות ופתיונות פשוט לא יכולות לעבוד או מאתגרות מדי להצבה.

למשל, אם החולדות או העכברים מקננים בחלל הקיר או בחללים בהם הם זוחלים, הרי שריסוס אזורים אלו יכול לכוון ישירות לאזורים האסטרטגיים והחשובים ביותר.

3. ריסוס מכרסמים כאמצעי מניעתי

ייתכן שגם במקרים ובהם יימצאו מספר מכרסמים בודדים או אפילו עכבר או חולדה בלבד, הרי שנשתמש בריסוס נגד עכברים וחולדות בתור אמצעי מניעתי שיסיר את הספק שמא התרחשה התרבות כלשהי שטרם אותרה בפועל.

נטפל בנקודות התורפה של המבנה כגון סדקים וחריצים, פתחים סביב הדלתות והחלונות, ובכך גם נמנע את הישתנותה של התופעה.

לצד זאת, תקבלו הדרכה מסודרת אילו אזורים לאטום להבא על מנת שלא ישארו נקודות כניסה.

4. שימוש חיצוני

ספרי נגד עכברים וחולדות מסייע רבות בעבודות הדברה נגד מכרסמים המתרחשות באזור החיצוני למבנה דוגמת חצרות של בתים פרטיים.

ריסוס היקפי שכזה, מאפשר לבצע עבודה מהירה, ועם זאת יסודית ויעילה.

קנינו ספריי נגד עכברים וחולדות לשימוש עצמאי, כיצד משתמשים?

לעתים יש שיבחרו לערוך את ההדברה באופן עצמאי. חשוב לציין מספר דגשים עיקריים:

  • קראו את התווית – בטרם השימוש, הקפידו לקרוא היטב את ההוראות וההנחיות. כל מוצר מגיע עם הוראות יצרן. שימו לב לאמצעי הזהירות המצוינות בתווית, שיטות יישום וכל האזהרות הרשומות.
  • לבשו ציוד מגן – הקפידו ללבוש ציוד מגן מתאים. מומלץ ללבוש בגדים שאין לכם בעיה שיתלכלכו. חשבו משקפי מגן ומומלץ גם לחבוש מסכה וכפפות. זכרו כי עדיין מדובר בחומרים רעילים, ואינכם רוצים להיחשף אליהם באופן ניכר.
  • מקדו את הריסוס – הקפידו לרסס את האזור הנגוע באופן ישיר. אל תערכו ריסוס לכל עבר כאילו מדובר במטהר אוויר 🙂 וודאו שאתם מתמקדים באזורים יעילים ואסטרטגיים כגון מאחורי מכשירי חשמל, בקרבת נקודות כניסה אל הבית / הדירה / המשרד וכיוצא בזאת.
  • אווררו את המקום – אמנם לרוב מדובר בחומרי הדברה ירוקים, אך לא יזיק לאוורר את המקום ולאפשר לאוויר צח להיכנס.
  • אחסנו בבטחה את הספריי – כמו כל מוצר שהוא רעיל או בעל הרכב כימיקלי כזה או אחר, הרחיקו את התרסיס מידם של ילדים ופעוטות.

אודותיי

ברוכים הבאים לעכבר והג'וק שירותי הדברה, שמי אהוד שירי.

אני מדביר מוסמך מטעם המשרד להגנה על הסביבה, ולהלן מצורף הרישיון לרבות מספר רישיון.

אני בעל ניסיון רב בהדברת מכרסמים, ומספק שירות מקצועי ואישי. השירות מתאפיין בקשב רב ללקוח, זמינות מידית ומתן פתרונות מידיים וכן פתרונות המסתכלים קדימה כנקיטת צעדי מנע.

בכל שאלה והתייעצות אשמח להזמינכם להתייעץ איתי, ולעמוד לשירותכם בכול.

אהוד שירי מדביר מוסמך

דיברנו על:

עוד באותו הנושא

דילוג לתוכן