מהן השיטות המומלצות להדברה נגד עכברים?

ההתמודדות עם מכת עברים בבית או במשרד עלולה לא רק להוות מטרד או נזק לרכוש, אלא סכנה ממשית ואמיתית לבריאותנו. לצד העובדה שהם 'מכרסמים את דרכם' ופוגמים בציוד רב ערך, הרי שהעכברים גם מזהמים את המזון והמשטחים בהם אנו מניחים את המזון, מטילים צואה ושתן ובכך חושפים אותנו למחלות ולתגובות אלרגיות פוטנציאליות.

כדי להתמודד עם הבעיה ביעילות, חיוני לקרוא למומחה הדברת עכברים באופן מהיר ובהול, וזאת כדי שישתמש בשיטות מומלצות שונות להדברה נגד עכברים. כאן אבקש לסקור אתכם את שיטות ההדברה ולהסביר את ההיגיון שקיים מאחורי הדבר.

מהן השיטות המומלצות להדברה נגד עכברים?

לפני שמחליטים איך מדבירים - איפה מדבירים?

נוכחותם של מכרסמים מציבה בפנינו אתגר במידת מה. מן הצד האחד אנחנו מעוניינים לסלק את העכברים מביתנו או המשרד, ומן הצד השני מדובר במכרסמים חמקמקים שלא בהכרח חושפים את עצמם בפנינו בשעות היום. הם פעילים בשעות הלילה, מסתתרים באזורים שונים בשעות היום, ובכך נהנים מתנאי מחייה אידיאליים.

לכן, לפני שניישם את שיטות ההדברה נגד העכברים, חיוני שנזהה כיצד מלכתחילה הגיעו העכברים אל המקום המדובר.

האם ישנן נקודות כניסה מסוימות שזימנו לנו את הבעיה התברואתית? דלתות, חלונות, חורים בקירות, פתחי אוורור, אזורים שצריכים לעבור איטום עם חומרים דוגמת צמר פלדה וכיוצא בזאת – עלינו לבחון היטב מהם האזורים המועדים לפורענות, ושם גם להטמין את המלכודות / הרעלים.

מתי משתמשים במלכודות נגד עכברים?

מלכודות נגד עכברים הן אחת מן השיטות הנפוצות ביותר להדברת עכברים. חלקן גם נחשבות להומניות בעוד שאחרות נועדו למעשה לחסל אותם.

ישנם סוגים שונים של מלכודות שגם זמינות לקהל הרחב, ואין צורך במדביר, אם כי למדביר יש את הידע היכן להטמין את המלכודות למען מקסום הפוטנציאל שלהן.

ישנן מלכודות דבק, מלכודות כלוב, מלכודות צמד עם קפיץ נקראות גם מלכודות סנאפ, ועוד.

לרוב אנו נשתמש במלכודות לאור העובדה שהן מעניקות לנו גיבוי נוסף ומפתות את העכבר אל עבר הפתיון.

יש הציב אותנו לאורך קירות הבית, ליד נקודות הכניסה ובאזורים בהם עלה החשד שהעכברים היו פעילים (דוגמת אזורים עם צואה וכיוצא בזאת).

מתי משתמשים ברעל נגד עכברים?

קוטלי מכרסמים במילים אחרות, אלו הם חומרים כימיים המשמשים להרג העכברים ולהדברתם באופן מוחלט.

החומרים הללו זמינים אך ורק עבור מדבירים, ואין לעשות שימוש ברעלים ללא ידע.

השימוש מחייב מעקב קפדני אחר הוראות היצרן ויישום שיטות עבודה מניעתיות שנועדו למנוע מקרי הרעלה של גורמים חיצוניים דוגמת ילדים וחיות מחמד.

יש להקפיד להרחיק את הרעלים מהישג ידם של ילדים וחיות מחמד, ועל-כן לעתים נמנע מלנקוט בטכניקות אלו.

יצוין כי זהו הפתרון המהיר והיעיל ביותר, שכן הוא מאפשר לנו לוודא שהעברים מחוסלים וכל שכן שהם אינם מתרבים והופכים למכת עכברים של ממש.

האם ניתן להשתמש בחומרים טבעיים נגד עכברים?

ישנן תרופות סבתא שונות ומשתנות שמאפשרות לנקוט בצעדים טבעיים לדחיית העכברים. יש לציין כי יעילותן איננה מוכחת באופן וודאי.

שמן המנטה, נפטלין וציפורן אלו הם חומרים שנהוג להמליץ עליהם למען הרחקת העכברים ודחייתם.

השאלה האמיתית היא אם העכברים אכן יקחו את עצמם ויצאו מן השטח המדובר, או שמא יישארו. ואם הם נשארים, עלינו לזכור שהם גם מתרבים ואט אט הופכים לבעיה חמורה הרבה יותר.

בשורה התחתונה

שילוב בין רעלים לבין מלכודות הם הפתרון הנכון בהדברה נגד עכברים, ועם זאת לפי הנסיבות נחליט אם לפזר רעלים או שמא הדבר מעמיד בסיכון את יושבי הבית דוגמת ילדים וחיות מחמד.

ההדברה מוכרחה להיות מפוקחת, ועלינו לבדוק שאכן הצלחנו למגר את בעיית העכברים.

מן הרגע בו ווידאנו כי אכן הבעיה טופלה, הרי שעלינו גם לדאוג שהיא לא תחזור על עצמה, ואת זה נעשה באמצעות איטום פתחי מסתור שונים, איטום אזורי אוורור ופתחים שיכולים לזמן את העכברים אלינו לבית או למשרד.

אודותיי

שמי אהוד שירי, מדביר מוסמך ומומחה להדברת עכברים בגינה ובבית.

אני מזמין אתכם להתייעץ איתי בכל שאלה. השירותים ניתנים בכל אזור המרכז, אזור ירושלים והשפלה. באזורים מרוחקים יותר נדרש תיאום מקדים.

דיברנו על:

עוד באותו הנושא

דילוג לתוכן