הרחקת עכברים מהבית – מהם האמצעים העומדים לרשותכם?

הם אמנם קטני ממדים, אך הנוכחות שלהם בבית יכולה להוביל לבעיות עצומות.

עכברים הם לא רק אורחים לא קרויים בלשון המעטה, הם מביאים עמם מחלות, הם יכולים לעורר בקרב חלק מדיירי הבית אלרגיות, הם עלולים לזהם את המזון שלנו, ובנוסף לכל זה הם מביאים לנזק רכושי בלתי מבוטל.

מניעה אם כן, היא המפתח בכל הנוגע להרחקתם של האורחים הלא רצויים הללו, ובעכבר והג'וק שירותי הדברה, כללנו כמה שיטות יעילות שיבטיחו לכם שביתכם יישאר נקי ממכרסמים.

חשוב לציין כי ישנו הבדל בין הרחקת עכברים מהבית על מנת לסלקם, לבין 'הרחקת עכברים' שמשמעותה הדברת עכברים. אנו נתייחס לכל אחד מן ההיבטים הללו בנפרד, ובכך ניתן לכם את התשובה המלאה.

הרחקת עכברים מהבית - מהם האמצעים העומדים לרשותכם?

שיטות להרחקת עכברים מהבית

אז ככה, החל מן הרגע שבו העכבר פלש לביתכם, למעשה יהיה קשה מאוד עד בלתי אפשרי 'לשכנע' אותו להסתלק מן הבית ולעזוב.

מה שכן ניתן לעשות, הוא ללכוד את העכבר ולאחר מכן לשחרר אותו בטבע. לכן נפתח בראש ובראשונה עם סעיף המלכודות.

1. מלכודות נגד עכברים

ישנם כמה סוגים של מלכודות עכברים, והמלכודת שאתם רוצים לרכוש כדי להרחיק עכברים היא זו שמושכת את העכבר עם פיתיון אל תוך חלל הכלוב. ברגע שבו העכבר נכנס פנימה, המלכודת נסגרת עליו ולוכדת אותו.

זוהי השיטה היחידה שבה תוכלו להשתמש כדי ללכוד את העכבר בחיים מבלי שתפגעו בו, ולאחר מכן תוכלו לשחרר אותו לחופשי מחוץ לבית.

נציין את המובן מאליו: אין לרכוש מלכודות דבק, שכן אלו יחרצו את גורלו של העכבר.

2. ניקיון מוחלט של הבית + איטום פתחים וסדקים

נאמר זאת כך: אנחנו לא מבקרים את שיטות הניקיון שלכם, אך העכבר החליט להפוך את ביתכם לביתו ככל הנראה כי הייתה לו גישה למזון.

אולי המזון בא אליו בדמות שאריות מזון שהיו בבית על הרצפה או באזור אחר, וייתכן שהוא גם פגש במזון שהוא חיפש דרך ארונות שאליהם הוא הצליח לחדור.

אטמו כל סוג מזון באשר הוא, שמרו מזון יבש אפילו במקרר או בקופסאות הרמטיות וסגורות היטב.

הקפידו לבחון אם ישנם פתחים או סדקים שונים שיכולים לסייע לעכבר במציאת מחסה ומסתור.

ברגע שתפתרו את זה, ייתכן מאוד שהעכבר יחפש אחר אזור מחייה אחר. נציין שאם לא, הרי שלא תהיה ברירה כי אם להציב מלכודת (ועדיף להציב מלכודת תוך כדי ניקיון הבית ובכך להשתמש במספר שיטות להרחקת עכברים).

3. חומרי הרתעת עכברים טבעיים

ריחות מסוימים ידועים כדוחי עכברים.

כך למשל שמן המנטה ידוע כחומר טבעי יעיל בעל ריח חזק שלא חביב על העכברים.

השרו כדורי צמר גפן בשמן מנטה והניחו את כדורי הצמר באזורים אסטרטגיים חשובים דוגמת פתחי דלתות, קצוות שונים של הבית, ליד נקודות כניסה וכן ליד אזורים עם פתחים וסדקים.

כדאי לדעת שאומרים שגם שתן חתולים מרחיק עכברים, אך לא נראה לנו שתרצו למרוח אותו בכל עבר 🙂

הדברה מקצועית נגד עכברים

במידה וניסיתם את השיטות השונות ועדיין פגשתם בבעיית העכברים שוב ושוב, הרי שאין כל מנוס מלשכור את שירותיו של מדביר עכברים מוסמך.

כמדבירים אנו יכולים לא רק להטמין מלכודות או רעלים, אלא גם לערוך סקירה מקיפה ויסודית של הבית, ובכך לאתר את האזורים 'המועדים לפורענות' שבהם העכברים עשויים להסתובב.

למדביר מקצועי הידע והניסיון לזהות נקודות כניסה פוטנציאליות ואזורי מחייה, ובכך לייש אסטרטגיות יעילות לחיסול העכברים.

גם מדביר יכול להשתמש במלכודות עכברים, אם כי נציין שאנו עושים שימוש ברעלים בלבד ולמעשה באים לספק פתרון מידי ומהיר ככל הניתן.

טיפ קטן לסוף:

במידה ויש לכם גינה, תדעו שהיא מקור משיכה מאוד משמעותי עבור העכברים.

הרחקת עכברים מן הבית מתחילה קודם כל בהרחקת העכברים מן הגינה. הרי בסופו של יום הם יעשו את דרכם אל עבר ביתכם.

לשם כך, הקפידו לקצץ את הצמחייה, וודאו שהדשא לא מרקיע שחקים, הימנעו מצמחייה עבותה וסדרו את החצר כך שלא יהיו פריטים רבים מדי אשר ישמשו כאזורי מסתור.

ובכל שאלה והתייעצות, שמי אהוד שירי, מדביר מוסמך ובעל רישיון מטעם המשרד להגנת הסביבה. אני מזמין אתכם להתייעץ איתי טלפונית או להשאיר לי פניה באתר ואחזור אליכם בהקדם.

דיברנו על:

עוד באותו הנושא

דילוג לתוכן