למה צריך מדביר להדברת פשפשים?

בעוד שמזיקים וחרקים אחרים ניתנים להדברה גם באמצעות תרסיסים הנרכשים לשימוש עצמאי, הרי שפשפש המיטה מביא עמו אתגר קשה לפיצוח, כזה המצריך פעולה אינטנסיבית יותר ומקצועית יותר.

מלכודות נגד פשפש המיטה אמנם יכולות לסייע ולהפחית את כמותם, אך קצב התרבותם מיד יענה על החסר, ומה גם שהוא לא יספק מענה הרמטי.

נגיעות בפשפש המיטה ברחבי הבית, למעשה לא פוסקת ברגע שבו נחסל את הפשפשים, ועלינו לבחון היטב שאין כל ביצים המסתתרות להן ברחבי המצעים או מאחורי הרהיטים השונים.

כיצד נפטרים אם כן מפשפש המיטה? מה שכל מדביר פשפשים מקצועי יעשה יהיה דבר אחד: לערוך פעולת הדברה מאוד נוקשה, מאוד אינטנסיבית הכוללת הזרמת קיטור, שאיבה וריסוס. לא להותיר ולו זכר אחד לפשפשים.

למה צריך מדביר להדברת פשפשים?

למה לקרוא למדביר פשפשים מקצועי?

פפשי המיטה אינם נושאים עמם מחלות כמו יתושים או קרציות, ועדיין העקיצות שלהם כואבות מאוד, צורבות ובעיקר מגיעות באוספים של מקבצי עקיצה ליד עקיצה.

כל עוד לא נעודד אותם לעזוב, או במילים אחרות נחסל אותם, הם לא יעזבו מעצמם, זאת בשונה מיתושים או מחרקים אחרים שאותם לעתים נוכל פשוט לסלק החוצה מביתנו.

הפשפשים פשוט לא עוזבים את המיטה, את המצעים, את המזרון, הכרית ואת הריהוט הקרוב, וכל עוד לא נדאג לחיסול מלא והרמטי שלהם, הרי שהם ימשיכו להימצא ברחבי הבית ובסדרי גודל משתנים.

מדביר פשפשים מקצועי יידע בדיוק מה לחפש, היכן לערוך את ההדברה ולטפל באזורים האסטרטגיים החשובים בהם הפשפשים עשויים להימצא.

מדובר במלאכה שאיננה פשוטה כלל, וכל שכן כיוון שפשפש המיטה מגיע לגודל של כ-5-6 מ"מ בלבד, ועל-כן קשה מאוד לראות אותו. ביצי פשפש המיטה קטנות כמובן אף יותר ומגיעות לכ-1 מ"מ בלבד.

רגע, איך מזהים בכלל שיש בעיית פשפשים?

ישנן מספר דרכים שבאמצעותן מדבירים וגם אתם, יכולים לזהות נגיעות בפשפש המיטה.

  • הסימנים הברורים של פשפש המיטה כוללים פצעונים ואזורים אדומים ומצורבים בעור.
    אתם יכולים לדעת כי מדובר בעקיצת פשפש ולא יתוש כיוון שעקיצת הפשפש איננה מאדימה, אלא רק האזור שסביב לעקיצה.
  • בעין בלתי מזוינת, פשפשי המיטה הבוגרים דוגמים למעין זרע של פרי בגודלם. הצבע שלהם חום או שחור, והדבר תלוי אם הם ינקו דם או לא.
  • בטנם של פשפשי המיטה מעוגלת והם בעלי ראש קטנטן שנראה כמעין נקודה, כל עוד אינכם מסתכלים בהם עם זכוכית מגדלת.
  • פשפשי המיטה נוהגים לשכון באזורי מסתור שונים לרבות סדקים וחריצים, כמו גם בתוך המזרון, בקפיצים ובתפרים של המזרונים ואפילו ברהיטים אחרים דוגמת כריות הספות.
  • סימני הצואה של הפשפשים אף הם יכולים להסגיר כי מדובר בבעיית פשפש המיטה, כאשר תראו על גבי המצעים כתמים אדומים (ייתכן שזה גם דם) או חומים אדומים.

מדביר פשפשים מוסמך שיבדוק את הנושא, יוכל לסייע רבות באיתור הפשפשים, האזורים הנגועים ומכאן גם להתוות את האסטרטגיה הנכונה למיגור התופעה.

איך מדביר פשפשים מטפל בבעיה?

מדבירי פשפשים מטפלים בבעיית הפשפשים באמצעות מספר דרכים:

1. טיפול באמצעות קיטור

טיפול בחום היא אחת מן הטכניקות הבולטות להדברת פשפשים, כאשר האמצעי הבולט ביותר הוא מכשיר להזרמת קיטור על גבי כלל הרהיטים, המצעים ואפילו הבגדים.

באמעות הפעלת החום, המדביר קוטל את הפשפשים ומונע את הצורך בהשלכת הבגדים או המצעים הנגועים לפח.

זוהי סיבה מרכזית מדוע לא ניתן לערוך הדברת פשפשים באופן עצמאי.

2. שאיבת הפשפשים והביצים

טיפול באמצעות שואב עוצמתי שישאב את הפשפשים ואת הביצים הדבוקות באזורים השונים.

חשוב לזכור כי טיפול בפשפשים עצמם מבלי לטפל בביצים, משמעו שהתופעה תחזור על עצמה במהרה.

בעיית הפשפשים היא כפולה ומכופלת שכן מדובר בחרקים שיכולים להתרבות בקצב מסחרר, ובכך לגרום לנו לתהות אם בכלל אי פעם ניקינו את הבית מן הפשפשים.

3. טיפול כימי נגד פשפש המיטה

טיפול באמצעים כימיים שונים נגד פשפש המיטה, הוא למעשה טכניקת ההדברה המסורתית שמשתלבת עם כלל המזיקים והחרקים.

גם כאן, כדי להיות על הצד הבטוח, לצד הקיטור והשאיבה, אנו נרסס את הבית באמצעים רעילים שונים שיאפשרו לקטול סופית את הפשפשים.

אודותיי

ברוכים הבאים לעכבר והג'וק, שמי אהוד שירי מדביר פשפשים בעל הסמכה להדברה במבנים ובשטחים פתוחים.

אני מזמין אתכם ליצור איתי קשר בכל בעיית פשפשים ולבחון יחד איתי כיצד להביא למיגורה של התופעה ויפה שעה אחת קודם.

אני זמין לכל פרויקט, ומקפיד על זמינות מידית במידת האפשר על מנת שתוכלו לשוב לשגרה.

דילוג לתוכן