איך מזהים עקיצה של פשפש המיטה?

מוצאים את עצמכם מתגרדים ללא הכרה? לא מבינים כיצד היתושים נכנסו אליכם הביתה על אף הרשתות או על אף שסגרתם את החלונות בטרם ירדה החשיכה? ייתכן מאוד ומדובר בכלל בבעיה אחרת, ובעקיצות של פשפשים.

השאלה הגדולה היא: כיצד נוכל באמת לפסוק שאכן מדובר בפשפשים? הרי עקיצה זאת עקיצה, באמת ישנו הבדל כה גדול בין עקיצת יתוש לבין עקיצה של פשפש המיטה?

תשובתנו היא שישנם הבדלים, אמנם קטנים, אך בהחלט כאלו שיכולים להסגיר במדויק מיהו האורח הלא קרוי שהותיר אחריו עקיצות מגרדות ומרגיזות.

בשונה ממזיקים אחרים שעבורם ישנם פתרונות הדברה עצמאיים יעילים למדי, הרי שבמקרה המדובר איננו יכולים לייעץ לכם לעשות זאת לבד, ועל מנת שתיפטרו מפשפש המיטה ביעילות, עליכם לעשות זאת יחד עם מדביר מקצועי.

רגע לפני שתחליטו אם לשוחח עם מדביר, נסביר לכם על המאפיינים השונים הנוגעים לעקיצת פשפש המיטה.

איך מזהים עקיצה של פשפש המיטה?

במקום גרד, התחושה העיקרית היא צריבה

עקיצת פשפש המיטה מזכירה הרבה יותר את זו של צריבה שאיננה פוסקת מאשר גרד.

זהו סימן בולט במיוחד המסגיר את העובדה כי מדובר בעקיצה שונה מזו של יתוש.

בהערת אגב, למשל עקיצה של דבורה או חלילה של צרעה, היא כואבת מאוד, ואילו העקיצה של הפשפשים היא בעיקר צורבת ומלווה אותנו בתחושת חוסר נוחות מתמשך.

מספר עקיצות סמוכות זו לזו

סימן נוסף שמסגיר את העובדה כי מדובר בעקיצת פשפש ולא בעקיצת יתוש, היא בכך שהעקיצות נמצאות בסמוך זו לזו.

לרוב תמצאו כ-2 עד 3 עקיצות זו לצד זו בסימנים של קו ישר או לעתים בצורת אלכסון.

זאת בעוד שיתושים לרוב עוקצים בתפזורת רבה למדי, והם אינם נוטים להתמקד אך ורק באזור אחד ויחיד.

בליטה סביב העקיצה

עקיצת היתוש פשוט גורמת לגבעה קטנטנה, וכמובן במידה וישנה אלרגיה או רגישות מסוימת, הרי שהיא עלולה ליצור בליטה משמעותית יותר.

עקיצת היתוש גם תהיה אדומה כולה.

ועכשיו להבדל המשמעותי שרבים אינם שמים לב אליו: עקיצת פשפש המיטה היא לרוב חסרת כל צבע ייחודי במרכזה, ואילו החלקים הסובבים אותה נהיים מגורים ואדומים.

מה עוד יכול להסגיר את העובדה שמדובר בעקיצה של פשפש המיטה?

מה שיכול לחזק את הסברה כי מדובר בעקיצה של פשפש המיטה אלו הם רמזים המעידים על כך שבחדריכם או בביתכם ישנם פשפשים:

  • צואה – סימני הצואה של הפשפשים הם כהים מאוד, ונראים כמעין עיגולים קטנטנים. לעתים ייתכן ותראו את הצואה כקווים מרוחים על גביה.
  • כתמי דם – הפשפשים נושאים עמם את הדם ולמעשה כדאי לדעת שפשפש בגודל של 5 מ"מ גדל לכ-1 ס"מ לאחר שהוא יונק את הדם. וכך הם עלולים להכתים את המצעים
  • ביצי הפשפשים – ביצים קטנטטנות ולבנות. קשה מאוד לראות אותן, ולעתים ייתכן ותצטרכו להיעזר בזכוכית מגדלת. הן נראות כמעין אליפסה, ודומות לאורז קטנטן.
  • בדיקת המיטה עצמה – עברו על המיטה היטב עם זכוכית מגדלת ובחנו האם אתם רואים נקודות שחורות אדומות מסתובבות מתחת למזרון, בתוך הכרית ובאזורים הסמוכים למיטה.

מדוע חשוב לקרוא למדביר פשפשים?

הדברת פשפשים בבית מוכרחה להיעשרות על-שימוש בקיטור שיחטא את המצעים בלחץ גבוה. כמו-כן, המדביר יעשה שימוש בשואב עוצמתי במיוחד אשר יוכל להסיר את הפשפשים והנגעים של הביצים אל מעל המצעים ומכל האזורים הנגועים או החשודים בדבר היותם נגועים בפשפשים וביצי פשפשים.

לסיום, מדביר פשפשים יערוך שימוש בתרסיסים מיוחדים ותכשירים המאושרים על-ידי המשרד להגנת הסביבה, ובאמצעותם ניתן להסיר את החשש להימצאותם של פשפשים נוספים על-ידי השמדתם.

אודותיי

העכבר והג'וק הדברות מנוהל והוקם על-ידי אהוד שירי. אני מדביר מוסמך בעל רישיון מדביר למבנים ושטח פתוח.

בעל ניסיון רב בהדברת מכרסמים, פשפשי המיטה והתיקן הגרמני.

אני מציע שירות אישי ומקצועי, תוך הקפדה יתרה על זמינות מלאה לכל צורך מטעם כל לקוח ולקוחה.

דילוג לתוכן